• +30 2311 2023 75
+30 2311 2411 36
info@upgrade.edu.gr
Title Image

Σχεδιασμός συστημάτων αξιολόγησης προσωπικού και παροχής κινήτρων

Ο βασικός στόχος του συστήματος αμοιβών  που θα επιλέξει η επιχείρηση είναι η εναρμόνιση των αμοιβών με τη στρατηγική της επιχείρησης, καθώς και την επιθυμητή κατάσταση σε επίπεδο οργανωσιακής κουλτούρας. Η αξιολόγηση του προσωπικού (Personnel Assessment) αναφέρεται ουσιαστικά στην αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων και εφαρμόζεται πολύ συχνά στις επιχειρήσεις, είτε επίσημα είτε ανεπίσημα. Πέρα από την ακριβή και αντικειμενική μέτρηση της απόδοσης, η επιχείρηση επιδιώκει, μέσω αυτής:

  • τον εντοπισμό αναγκών εκπαίδευσης,
  • τη βελτίωση της απόδοσης και την ανάπτυξη των εργαζομένων,
  • τη βελτίωση της εσωτερικής οργάνωσης της εταιρίας.
  • την εναρμόνιση των προσωπικών στόχων με τη Στρατηγική και τους στόχους της Εταιρίας
  • την ενδυνάμωση της ομαδικότητας

Η διαδικασία Αξιολόγησης Απόδοσης Προσωπικού

Κάθε επιχείρηση έχει τη δική της στρατηγική και διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης για την εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης. Η επιχείρηση πρέπει να σχεδιάσει το περιεχόμενο και με ποιο σύστημα θα γίνεται η αξιολόγηση, καθώς και ποιους σκοπούς και στόχους θα εξυπηρετούν. Η διαδικασία περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση της εργασίας (Περιεχόμενο, καθήκοντα, δραστηριότητες, απαιτήσεις)
  • Προσδιορισμός κριτηρίων (Κριτήρια για την αξιολόγηση)
  • Προσδιορισμός της κλίμακας (βαρύτητα για κάθε διάσταση που αξιολογούν οι αξιολογητές)
  • Καθορισμός Στόχων, Εντοπισμός Εκπαιδευτικών Αναγκών
  • Ανάπτυξη του εντύπου εκτίμησης
  • Ανάπτυξη της διαδικασίας βαθμολόγησης
  • Υλοποίηση του συστήματος αξιολόγησης (Η αποτελεσματική υλοποίηση του συστήματος αποτελεί το βασικό κανόνα της επιτυχίας του σχεδιασμού του συστήματος. Για να λειτουργήσει όμως το σύστημα αποτελεσματικά, πρέπει να εκπαιδευτούν όλα τα άτομα που συμμετέχουν και που επηρεάζονται από αυτό.)

Στόχος της παροχής κινήτρων είναι:

  • η επιβράβευση απόδοσης
  • η δικαιοσύνη
  • η ανταγωνιστικότητα
  • η αποδοτικότητα, οικονομία
  • η ευθυγράμμιση με την επιχειρησιακή στρατηγική
  • η λήψη αποφάσεων για προαγωγές, μισθολογικές αυξήσεις, απολύσεις.